Friday, May 20, 2011

Karaoke dan Cendol Pulut..

Holla Peeps!

hye2.. wassup?? hehe..
well, tetibe je terasa nak menaip post ni. hehe.. sebenarnye semalam ak and the Girls, GBS..Senah, Kiah n Timah. (bkn nama sebenar) kuar g Changlun nek bas free yg UUM bg tu kn.. Trimasss~~ (cehh.. cm bru dpat service ni je ckp.. padahal da lama.. wahaha!) alkisah bermula pabila aku menerima panggilan telefon dari Timah. dia hallo2 ak ajak kuar. da kiah ad kat bilik aku time tu, aku cakap nak confirm lain ngan timah nanti. aku terus tanya kiah. da kiah setuju, terus aku roger si Timah. kiteorang nak naik bas yg gerak 6.30. terus aku g mandi, siap2 semua. :D
tujuan sebenar adalah untuk teman si senah tu duplicate kunci bilik die. (ape la minah ni.. duplicate kunci cam nk dok lg je pasni.. nk wat kenangan katenye.. wahahaha! ) wat kunci tu xde la lame. xsmpai 2minit pn kot. ye2 je.. idak plak ak st timer td. haha! pastu, xtw nak wat pe dah, masuk Cmart then, discuss ke mana hala tuju. *Cmart tu xbsar pn yang.. nak ronda pn alahai.. xsmpai 15minit da abis da pusing. uhuk2..~
Timah came out with an idea.. as usual, idea dia memang leh pakai tapi masalahnya tengah pokai! huhu.. pastu, masing2 pujuk ati, kuatkan ati dan iman masing2 agar tidak tergoda dengan apa2 jua dan teguh berpegang pada pegangan masing2. Ok. kite karok tapi sorang 2 lagu je. so, sorg kuarkan RM3 je la. yeyeaayy!! finally, langkah kaki ini pn menuju ke tempat karok. hahaha!
pas je karok, kiteorang gerak g kedai Cendol. seberang jalan nun.. adehhh.. kena lintas jalan. highway tuhhh!!  aku da la takot and gerun yang amat ngan kenderaan berat dan beeeesssssaaaaarrrrr ni. =.=" treller and lori2 byak gile. ni ceq lemah gemalai ni.. tapi nasib baik la ibu ayam eh, ketua rombongan, cik timah tu ad and pakar bab2 melintas. huhu.. ok. for your information, saye memang takot melintas jalan, nak2 jalan yang buzy begini. kalau sorang2, memang tak terlintas la jalan tu. kalau boleh, tunggu sampai xdak keta langsung baru aku lintas. wahahaha! kalau nak melintas, mesti nak pegang sape2 gak. hoho.. nk wat cne, habit. :p
* Putera Katak, tolon ingat ni ye.. klau nak lintas, plisshhh hold my hand and lintas sesame ye.. euwww.. ngade! :D
lagi satu, tadi kiteorang lintas time kete berhenti traffic light kan.. tapi treller banyak. siyes. aku takut. aku memang tak suka Lori, Bas, Kontena dan yang seangkatan dengannya. aku tak suka lalu sebelah, berdiri sebelah and even dalam keta, aku tak suka kenderaan2 ini ada di sebelah. aku takutttt!! haa.. ni kelemahan aku lagi. selain dari fobia ngan air yang banyak2 and tak nampak dasar. huhu.. aittt.. jangan gelak. :p ermm.. mama da taw da, kalau nak lalu celah2 bas, mesti, aku tarik tangan die then kaki tak gerak. sampai die kena tarik2 aku then aku mesti jalan rapat2 ngan mama. huhu.. dulu la.. skang berlagak cool tapi takut. hahaha! part yang aku takut, tayar. siyes. whole family tahu ni kelemahan aku. selalu je kena perli ngan adik ak. demmm.. =.=" tak kire la aku dalam kete pn aku takut kalau ad lori besar2 kat tepi. ingat lagi time kecik2 dulu, g mengaji, aku kena lalu jalan besar nk g umah Arwah Tok Ngah. then, jalan kampung tu lurus.. memang nampak la kenderaan yang datang tu.. masa tu lak, ramai plak orang kampung tu jual pasir kat tanah diorang kan.. (time tu la korang nak jual pn.!)  banyak la lori tanah kuar masuk. so, aku ni mata cerah, aku nampak je merah2 dari jauh tu, aku da taw da tu lori tanah! musuh ketat aku atas jalanraya. hohohoho.. kalau time tu aku ade separuh jalan lagi either nak sampai umah tokwan or umah arwah tok ngah, aku mesti jerit kat adik aku, "cepat! cepat! lari la..!! lori! " (ade la 100m ke 150m cmtu la jarak. perrgghhh..) then lari laju2 cam nmpak keta kebal askar nak perang je.. =.="(sekali ngan adik aku kena lari. da la dia chubby dulu2 time kecik, syomel je bila aku teringat tengok die lari. terkedek2 cam itik angsa .. wahahaha! err.. walaupun berlari, aku pentingkan adik aku. kakak mithali kan.. die mesti di depan aku. hehehe..). sampai umah tokwan, tercungap2, tokwan tanya, "pasaipa?" ngan pendek n ringkas jawab, " lori." tokwan mesti wat muka bosan. dalam ati, pelik cucu aku sorang ni. =.=" haha! err.. time aku g mengaji Iqra' kat umah Tokcik lagi beshh.. aku nek beskal, janji ngan anak kawan abah time kecik2 dlu. kalau aku nampak je lori, aku kayuh beskal bukan atas line putih jalan tu da.. aku kayuh atas rumput tepi jalan tuh! kadang2 aku berhenti trus, masuk sedalam2 yang boleh kat semak tepi jalan tuh.. xpn, laman umah makcik2 mana. nasib la.. mana yang terdekat. lalalalala~  gile. aku memang fobia and takut gile ngan kenderaan besar ni. hahaha! sampai skang aku takut. bas aku tak takut sangat, just tak suka lalu kat tepi enjin tu and tayar je.. tapiii... lori.. ishhh.. memang takut a.. ngeri. huhu.. pelik kan aku? hahaha!
ok tu selingan. balik ke cite cendol ni.. alkisah bermula apabila si kiah tiba2 tanya mana leh dapat cendol pulut, tetiba teringin. so, si timah yang memang expert kawasan Changlun ni pn bersuara dengan bangganya, "aku taw! aku taw!"
*sambil terlompat2 angkat2 tangan. hahaha! kidding. mampus die wat camtu, aku blah slow2 je dari situ, buat2 tak kenal. lalalalala~
so, dapat la makan cendol pulut semalam.. sedapnyeee...~~ sangat suka. hehe.. aku ngan Kiah makan cendol pulut ngan laksa. urgghhhh.. combination favorite ni.. kalau kat penang, selalu ngan ABC. kalau kat laksa janggus la.. *da lama tak lepak makan laksa kat laksa janggus. huhu.. yang si Senah and Timah lak makan nasi goreng ngan cendol pulut gak. tapi tak boleh belah betul topik perbincangan time makan semalam. well, Girlss... Aku bangga siaalll ngan korang semalam. hahahahaha! dari isu tak puas ati naik sampai ke politik bersembang. hahahaha! terbaik! 1st time GBS begini. hahahaha! sambil makan plak tu.. selalunye gosip2 panas, tak pun isu2 GBS je.. hahaha! makan punya makan, sembang punya sembang, last2 si kiah yang sedar, da dekat kul 9. bas kul 9 la.. alamak! makan cepat-cepat.. err.. makan malam, dari nak jimat da jadi terlebih belanja plak. adehhh.. nak kena bajet a sampai 22hb. adehhh.. takpe2.. aku da biasa. mesti boleh punye.. *sambil korek2 tabung.
ok. tu je nak update. saje nak update ni sbb da tinggal lagi seminggu je lebih kurang untuk bersama-sama kamoo- kamoo semua yang saya amat sayangi!! korang.. aku sedih taw tak.. dari semalam sebenarnye aku da rasa sedih sebab da lama kite tak lepak kat luar camtu kan.. korang perasan tak? lepak kat mall tu lain la.. aku maksudkan luar UUM. si senah nak g makan kat Kuala Perlis, aku kalau boleh memang nak bawak ko senah. nak g makan-makan, lepak-lepak, amik-amik gambar kat port yang nampak pulau kenangan eh, pulau Langkawi tu.. waaaaa! memang nak sangat-sangat Chik Senah nak bawak kamoo. tapi, apekan daya Ucu Bedah.. cam susah je nak realisasikan.. huhu.. tak terkejar ngan masa. huhu..
ok la.. (sambil kesat air mata ngan kain selimut.) tu je entry kali ni.. see ya on the next post k..

before that, ni picca- picca kami. hehe.. bse la.. GBS kn suka amik gambar.. so, bse la kalau ade gambar tiap2 kali kami bersama. :)
 ni makan malam semalam. hehehehehe.. yg penting cendol tu ye.. :D
Karok!! kami suka! yeyeaaay!! :D

 duet terbaik. hahahahahaha!

 gelap la plak.. Senah and Timah, ibu ayam  tunjuk tempat makan. :D

 me yg comot. simple and without makeup. weeeeee~~ :)

muka bosan cik jie tunggu makan. hehe..

ChocolatTeddyBear said..
lepas ni da susah nak lepak camni lagi da. masing2 akan ade haluan masing-masing. maybe dapat kumpul ramai-ramai time kawen masing-masing kot. hehe.. korang.. time aku kawen nanti, amik cuti selama seminggu sebelum majlis aku taw. korang nak taw nape? sebab korang kan pari-pari aku kat majlis t. so, korang kena hadir. wajib! selain tu, aku nak spend time ngan korang puas-puas sebab tu je masa yang ad. da kawen, susah da kecuali kalau future hubby aku sporting abis and bagi aku lepak2 ngan korang lagi la kan.. tu korang kena tanya future hubby aku nanti la.. hahahaha! errr.. cakap macam da nak kawen je aku ni.. hahaha! ok la. dah.. dah.. fullstop.
 .: Sealed With Hugs And Kissed :

4 comments:

  1. cendol kat stall bawah jambatan tu mmg sedap. tak penah miss singgah kat sana.

    ReplyDelete
  2. woi! pe neh wat entry sedey.. da menitis ai kencing aku...waaaa!!sle smpai smgu kna amik cuti, sape yg nk kwen nih*konpius*

    p/s : aku pon sebenarnya xsanggop nk tglkan smua nih.. :(

    ReplyDelete
  3. sedey la wey..tgl 5hr je lg..bedah aku trharu nk ngan caring ko kt aku..menitis2 air liuq aku bc..hehehee

    ReplyDelete
  4. urzaizz : hehe.. tu br 1st time g.. sblum ni xpenah rasa nk singgah. hehe.. :D da nk abis br nk g.. hahaha!

    Timah : hahaha! ak sje je nk tacing skit.. t ak wat entry laaaagggiiii tacing k. :p

    Senah : taw xpe. every minute, every second counts tw.. huhu.. pasni, pas 4bulan plak la jmpa. hehe.. bgus la.. sorg menitis air kencing sorg lagi air liur. bgus sistem perkumuhan korang ni.. :p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...